Så var det november..

Nu känns det att hösten har kommit.
November är den tid på året som jag tycker är tråkigast.
Det är mörkt, regnigt (ja ja ibland kan det  ju vara sol), blåsigt.
Man går ju bara och väntar på att det ska närma sig december.
Då allt känns mycket mycket ljusare.

Nu hör det ju till saken att jag fullkomligt älskar julen,
med allt sitt pynt och ljus slingor och bakning.
Hmmm, hur blir det med bakningen i år?

Denna bloggs läsare nu kanske inte vet men jag är med i anonyma viktväktare.
Har blivit av med ca 11 kg.
 
En av de stora frågorna kring jul blir då:
Finns det viktväktar julgodis och kakor?????? 
Eller ska man behöva hälla saffran på en gurka, kanske?

Detta är en viktig fråga för mig.
Kanske detta till och med är ett samhällsproblem?
Måste ta upp detta problem på nästa möte.

Ja, annars har jag ju en annan liten hobby så här i november.
Det är att handla 72 små paket till killarnas paketkalender.
Som de uppskattar mycket. Jag med. Kanske till och med mer.

Jag tar varmt emot tips på vad man kan fylla denna kalender med.
Nu måste jag nog ut och handla lite småpaket - tiden går........

image32

Så här ska Johan fixa till det hos oss i jul.
Mysigt va?


Kommentarer
Postat av: Åsa

Oj, vad mysigt Johan ska fixa det hos er till jul. Om han hinner får han gärna komma hit på glögg på skyltsöndagen... Ni andra får såklart också komma!!
kram storasyster

2007-11-12 @ 17:45:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0