Poletten har trillat ner!!!

Som ni nog förstått så trivs jag väldigt bra på mitt nya jobb.

Om jag skulle beskriva för någon vad vi är så är det väl för ungdomar som har lite problem.
De har väl inte klarat högstadiet eller kanske någon bokstavs-diagnos. Alltså en händelserik arbetsplats.

I går satt jag och snacka med en tjej som undrade vad jag gjort på gymnasiet. Jag började berätta: Att jag hade gått barn- och ungdom på gymnasiet och att jag började på vårterminen, hade varit lite skoltrött och varit på praktik 3 dagar i veckan och i skolan 2 dagar under ht.

-"Du", säger hon, "jaha har du också gått på iv innan du börjat på gymnasiet?"

- "Hmmm NEj NEJ, jag gick en förberedande kurs", säger jag lite så där vuxet.
Vi fortsatter att prata men i mina tankar snurrar nu " vad är det jag har gått?" 

Vi kommer tillbaka till min förberedande kurs och jag får väl erkänna att det var nog iv som jag gick. Det hette bara något annat för 17 år sedan. Hon såg nöjd ut och tyckte det var ganska kul att jag inte insett att jag gått ett iv program.

image33

Så nu efter 17 år är jag tillbaka på iv och trivs jätte bra.


Kommentarer
Postat av: Mamma

Min lilla tös ,roligt att du trivs så bra med jobbet.
Kul att bloggen kommit igång igen.
Kram mammma

2007-11-16 @ 15:42:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0