så var det dax!!!

Idag är det dax att återgå till det normala livet efter en regning sommar med sena kvällar och långa sovmorgnar.

Jag som själv började skolan för 4 veckor sedan är ju ganska inkörd i att komma upp på morgonen, men mina tre pojkar (för att inte tala om min man) hade mycket svårt att komma upp idag. De annars så trevliga sommar frukostar vi haft, har nu bytts ut mot att alla är trötta och kinkiga och ja, helt enkelt tråkiga frukostar ( man hoppas att de blir bättre om någon vecka eller så...)

Morgonen började med att följa Adam till skolan. Han börjar i 2an och skulle ha nya fröknar och nytt klass rum.

Allt gick bra och han och hans kompis tyckte det var tråkigt att det skulle bli mer jobb nu när de var större. Som den mycket positiva mamma jag är började jag glatt att säga: "men killar, ni har ju inga läxor och ni kommer ju träffa era kompisar, det blir ju jätte roligt!" Då berättade grabbarna att de redan hade träffats på fotbollen. "Ok, jag ger mig! Det är skit tråkigt att börja skolan efter ett långt lov." (Vad ska man säga?)

Sen var det Hugo som skulle iväg till dagis. Han lyste som en sol och tyckte livet var underbart. (lite som tjuren Ferdinand) Han hoppade på sin cykel och vips iväg. Här behövdes ingen positiv mamma.

Sen var det ju Loves stora dag !!!!!!

Han skulle börja F-klassen. Han tyckte det skulle bli roligt, men var ganska nervös. Han skulle ha likadana byxor som Adam + frukt och ryggsäck på. Johan skulle med till skolan och jag tror att han var lika nervös som Love. När Adam började F-klassen grät han i två dagar och då var Johan oxå med. Jag hoppas för bådas skull att de klarar det bättre.

Nu ska jag själv till min skitskola. Får försöka att stå ut nu de sista 8 veckorna. Sen är jag klar och får börja jobba igen!!!!!

Men vill jag börja jobba igen???
Kanske får jag cykla inom och köpa en triss.
Det kan ju bli 20 000 i månaden i 25 år!!!!!!!!!!!!! 



Plötsligt händer det, liksom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0