midsommar

Jag vaknade av att det ösregnade utanför vårt fönster. "Jaha, det vanliga vädret", tänkte jag. Vi som skulle till rucklet och fira in ljuset - eller vad det nu är man firar.. (Adam berättade att de sagt på skolan att det är ljuset man firar så det  köper jag.)

Nåja, vi åkte dit - med regnkläder mm - och försökte hålla en positiv inställning, trots väder. Det började med grodjakt och sedan övergick det till fiske. Är det blött så är det.

Vi var ganska många som vandrade ner till ån - alla med inställningen att få den största och finaste fisken - men med alla desssa killar och Hugo (som pratar konstant) blev det inte mycket till fångst. Jo, min mamma storfiskaren, drog upp två små som knappt kan räknas.
 
Väl hemma igen avnjöts en underbar midsommarbuffe av alla fiskare. Adam, envis som en gammelgädda, drog med sig Love och Johan att försöka sig på fiskelyckan igen, medan de andra badade. Tyvärr blev det ingen fisk, men det passade inte herrn. Efter mycket övertalning att lägga ner, valde han till slut att stanna kvar i rucklet när vi andra åkte hem till Lund - bara för att kunna prova på fiskelyckan i gryningen igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0