ÄR TILLBAKA!!!!!!!!!!

Är nu tillbaka till bloggen efter min semester.

Efter att ha börjat semestern med så mycket regn att det nästan växte simhud mellan tårna på oss, bestämde vi oss för att dra till Stockholm - vattnets huvudstad.

Vädret i stockholm var väl det samma som här. Vi försåg oss med varsitt Stockholmkort och gjorde alla stadens museum.

Min man ville gärna vissa pojkarna vaktparaden vid slottet (han har själv stått vakt där - flera gånger, säger han) och jag tänkte direkt på gamla stans alla mysiga affärer, så vi gick dit och väntade och väntade (skulle börja kl 12)

Sådär halv ett - 25 minuter försent - hoppar små pojkar på rad som kaniner in och byter av varandra i leden. Min man tyckte detta var fantastiskt, men var lite besviken på att de skrek så dåligt. Mina killar tyckte detta var ganska tråkigt, men de satt kvar när Johan lovade att de aldrig skulle behöva komma tillbaka igen om de kunde sitta några minuter till.

Så mycket affärer blev det inte - vi gjorde slottet och tog en god fika i gamla stan. (jag tycker fortfarande det är konstigt att  Wickan inte bjöd in oss på fika.. Kanske hade hon missuppfattat dag eller något??  Vad vet jag?!!!!!)

Killarnas favorit var ett museeum som hade massor av fiskar och gäddor.

Min favorit var när min man ville att vi skulle gå till Skansen lagom till tisdag em. Vi hamnade hos min kompis Anders på Skansen. Solen sken och vi avnjöt glass och lyssnade på allsång. Johan var nöjd att träffa sin klasskompis Kerstin igen (Anders fru).

När vi var mättade på Stockholm drog vi till Värmland. Där vi umgicks med Johans familj och gjorde trevliga utflykter. Det blev en hel del fiske eftersom detta nu är killarnas favoritsysselsättning.

De har kommit fram till att Adam ska bli sportfiskare, Love fiskespöbyggare och Hugo fiskespöuppfinnare. När de blir stora så det är väl bara för mig att lära mig sätta på den äckliga masken på kroken.

I allafall så var fiske lyckan total Love drog upp 3 fiskar. En mört, en abborre och en sik. Adam tog 2 abborrar och avslutade med en gädda. Lyckan var total. Hugo drog upp låtsas-pokemonfiskar (men var nöjd ändå.)

Igår åkte vi hem eftersom vi saknade vår plasma och kaffemaskin.
Nu väntar vi på solen !!!!!!! Var är den?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0